Thursday, 11 August 2011

Si Kecik Meragam lagi.....

Malam tadi seawal jam 10 aku dah terlelap sambil menyusukan si kecik yg tak sihat ni...seharian semalam aku tak dapat nak tido sbb baby asyik merengek nak berdukung jer...huhuh...


Pukul 12 tgh malam plak si baby ni bangun menangis-nangis lagi...hadoi...mamai2 jer aku sambil berdukung, sib baik meragam tak lama sangat, bg susu jer baby terus lelap balik. Jam 1.05am aku terjaga dari tidur....terkejut pabila tersentuh badan baby...Ya Allah panasnya....terus minta tolong dari en asben yg blm tidur lg...(dok study) untuk masukkan ubat punggung. Alhamdulillah baby boleh tidur dgn nyenyak...apalagi...aku pun sambung tidur balik la...

Jam 3.45am...baby bangun menangis...berpeluh2....kesan dari ubat punggung tu la...trus dia meragam tak nak tidur dah..huhu.....punya la dengan berserabai je aku bangun dukung....sambil berdukung pun aku masih lg boleh lelapkan mata...ngantuk yg amat huhu...Bunyi alarm pukul 4am...terus la masuk dapur utk siapkan juadah bersahur lak...kesian kat en asben yang 'kemengantukan' tu....kena layan baby kat dapur...klau tak dok kat dapur...tak nampak kelibat ibu...mana nak main ngan abahnya....(baby...baby....kesian abah.....)...tak pa 'darling'....besar pahala tu ;).


Konon la pg ni kalau si kecik ni tido nak tumpang tido sekaki...tp....klau dah dok mengadap kat sini....rasa ngantuk trus ilang.jer...dok skodeng2 umah kawan2....cari resepi la....macam2...kalau en asben tahu mesti la dia bising...sebab selalu en asben pesan klau anak2 tido....ambil la peluang tido sekali utk rehat2kan badan...hehehe...

Oklah...si kecik pun dah bangun....nak kena layan dia la.....

8 comments:

  1. Abe goreng...thanx...mmg dugaan hehe...ada anak kecik ni macam2....

    ReplyDelete
  2. dugaan keluarga kan
    bila mengalaminya mesti teringat macam mana lah ibu kita membesarkan kita dlu2
    :-)

    ReplyDelete
  3. Hans..mmg btl tu..dulu masa belum kawen tak tahu betapa hebatnya pengorbanan ibu kita...skrg dah jd ibu sendiri ni baru lah tahu...hebatnyaaa......

    ReplyDelete
  4. pergobanan ibu sgt besar...
    mmuahhh cium kat baby akak hihihikkk xmalu...

    ReplyDelete
  5. :"),, rasa mcm seronok je bla jaga baby.. zyla mmg minat dgn baby ni.. tapi ta tahulah bila dh kahwin nanti..:")

    ReplyDelete
  6. Maya anis...dah cium dah bg pihak hehehe....

    ReplyDelete
  7. Fathin...bagus la klau blm ada anak dah suka kat baby...nanti dah kawin nanti senang nak jaga anak sendiri...mesti penyayang orangnya ni.....

    ReplyDelete

takkan baca jer....komen la sikit :)