Wednesday, 21 December 2011

Lempeng gandum

 Assalamualaikum w.b.t
Di antara cara nak rawat SAKIT ROHANI ialah: 1.Jaga solat 5 waktu 2. Solat taubat n istighfar 70X sehari 3.Qada' solat yg tertinggal 4.Baca Quran 5.Maafkan org n mohon maaf 6.Cari ilmu berterusan n cari guru yg mursyid 7. Berkwn dgn org2 +ve 8. Sedekah kpd yg memerlukan 9.Beri binatang makan 10. Beri khidmat kpd yg perlu bantuan 11. Cuci pinggan, tandas, dsbnya 12.Kekalkan wudu' 13. Puasa sunat 14. Sentiasa ingat mati 15. Hidupkan sunnah harian 16. Seru org ke arah kebaikan 17. Tunaikan hj n umrah. Mari kita amalkan agar rohani kita sihat n kita selamat dunia n akhirat.
Apa khabar2 teman2 semua...sihat ker ari ni...dah brekpes ke belum..satu lg nak tanya...mandu udah ke belum....ade yg bau semacam je ni...hehe...mesti ade yg ngak beres ni .....
Rindunya 2 ari tak bersiaran dok sibuk dgn tugas2 rumah yg tak pernah selesai, pg ni pun saja tangguhkan dulu kerja umah sbb nak bersiaran..tak pe boleh masak lewat sikit sbb kids baru selesai brekpes je...cucur topi lg dan lempeng gandum, ermmm tak abis2 melempeng wan yer..gambar pun tak sempat nak snap...tggl yang belen2 baru bleh snap..ye la sekeping masak sekeping mkn...dah suam2 kuku dah tak laku dah...anak2 suka makan time panas lempeng ni...nak plak cuaca kat luar redup dan bergerimis je dari awal pg td lg...kang kejap lg minta makan lg tu....sementara anak2 dok leka main ps2 boleh la ibunya bersiaran kejap.

Ni jer yang sempat snap...ni kira yang dia org tak abih makan la nih huhu....
 Lempeng gandum 
Bahan2nya:
1 cawan gandum
1 cawan air
garam dan gula
(adunan wan buat 3 cwn gandum + 3 cwn air +1 sdk garam +10 sdb gula)
Bancuhkan semua bhn2 hingga sebati @ blender jer cepat hehe...gunakan sedikit minyak masak @ marjerin utk menggoreng...

No comments:

Post a Comment

takkan baca jer....komen la sikit :)