Monday, 16 May 2016

KHASIAT NUTRISI MILK BOOSTER - JAMU BIDAN


KHASIAT NUTRISI MILK BOOSTER SELAIN UTK MEMBANTU MENAMBAH AIR SUSU IBU


Kandungan :
- 96% terdiri dr makanan & bijirin asli.
- Blh diambil harian sbg makanan tambahan ( sesuai utk knk2 / dws).
- Mengandungi - Beras perang / rebus, barli, habatus sauda, halia , madu /
gula perang asli, badam dan beberapa makanan sunnah terpilih.


Khasiat:
- Mengandungi khasiat makanan asli, semua makanan yg kaya vitamin B kompleks,
protein , mineral , anti oksidan, khabohaidrat kompleks, serat makanan,
pelbagai phytonutrien dsb. Bertindak sebagai makanan kesihatan / supplement
asli / makanan berfungsi yg dpt membekalkan nilai nutrisi kpd tubuh untuk
mengoptimumkan proses metabolisma, pemulihan tisu yg rosak, perkumuhan
atau bahan buangan.

- Membantu merawat anemia, pucat, kekurangan darah merah / hemoglobin dgn
meningkatkan hemoglobin dan sel darah merah.

-Merawat kelemahan, selalu mengantuk, lesu & keletihan badan dgn memberi
tenaga, kesegaran dan meningkatkan metabolisma tubuh.

- meningkatkan peredaran darah.

- Membantu meningkatkan tenaga batin lelaki / perempuan dgn meningkatkan
libido, kesihatan , tenaga & peredaran darah Jadi dpt meningkatkan hubungasn
suami isteri.

- Menguatkan penafasan (deep breath ) dgn meningkatkan fungsi paru2, darah
dan jantung.

- Membantu merawat sakit otot, belakang & pinggang dgn melancarkan peredaran darah, membersihkan darah , menguatkan saraf,

- Meningkatkan kesihatan kulit yg lembab, anjal , licin, memberi kemerahan
pada kulit / awet muda.

- Membantu merawat batu karang, asid urik & gout.

- Menguatkan otot, tulang & sendi dgn membekalkan nutren pd tisu tersebut.

- Meningkatkan paras oksigen dlm darah .

- Meningkatkan cardiac output serta menstabilkan rentak (rhytm ) denyutan
jantung. Jadi jantung dpt mengepam darah dgn berkesan dlm keadaan rehat.
stabil & senang.

- Membantu mengawal paras kolestrol, LDL & lemak dlm darah. Jadi dpt
memelihara kesihatan saluran & pembuluh darah.

-Meningkatkan sistem imiun, membuang angin serta membantu mencegah
jangkitan kuman.

- Meningkatkan kecerdasan fizikal & ketahanan mentel menghadapi tekanan.

- Membantu merawat wanita bersalin dgn berkesan : tubuh tak sejuk, mengelak
tubuh dr dimasuk angin & meroyan, memberi tenaga , menambah darah,
memulih tisu peranakan & urat saraf yg cedera , memberi ketenangan &
kerehatan pd fizikal, pesakit strok , pesakit terlantar.

- nutrisi milk booster blh diberi kpd ibu mengandung seawal 6 bulan mengandung
utk membekalkan tenaga & nutrien kpd ibu dan kandungan. Membantu
mengatasi paras hemoglobin & sel darah merah yg rendah bg ibu mengandung.

- Bg pasangan yg sukar mdpt zuriat, nutrisi milk booster dpt meningkatkan kesuburan
kedua-dua pasangan utk meningkatkan kebarangkalian mengandung.

Berminat nak order?
Whatsapp/ telegram cik Wan
019-266-2627
(Stokis Jamu Bidan Selangor -Kajang)

Sunday, 15 May 2016

TIPS KENALI KEPUTIHAN



Keputihan biasanya dialami oleh wanita dari usia seawal 8 tahun sehingga putus haid. Wanita mengandung, gemuk & wanita aktif seperti bersukan paling teruk mengalami keputihan.

Ia menyebabkan kulit muka tidak sekata,kusam,eyebag,gelap di kiri kanan tepi hidung,jeragat dan jerawat yg teruk,ada sesetengah wanita yang tidak keluar keputihan (dipanggil keputihan mendap).

 Ia hanya akan keluar selepas makan herba sahaja, tidak dinafikan hanya herba tradisional jer yg dapat menanggalkan sisa-sisa mendap keputihan mereka tersebut, jika ada rawatan moden sgt berbeza dan tidak akn kekal lama dan memberi kesan sampingan kepada faraj, Kebiasaan wanita yg mengalami keputihan teruk dan faraj becak memakan herba atau insert herba akan keluar dengan banyak keputihan yg busuk,berkeping-keping sehingga membuatkan mereka tidak selesa .




Ini semua kesan sementara healing krisis rawatan Jamu bidan, biasanya akan mengambil masa 1 hari ke 3 hari paling cepat, ada juga ambik masa seminggu ke 30hari bergantung tahap tersimpannya keputihan dalam saluran faraj wanita tersebut.
Semoga memberi manfaat.

** Untuk hilangkan keputihan boleh consume Jamu Bidan dan insert, hygine pulak.. Jom bertukar kepada Gel Vdara.. 100% herba semulajadi.

-Kredit buat Puan Pengasas Ieda Rani.

Nutrisi Milk Booster Jamu Bidan



Assalamualaikum... Selamat petang..

Cik Wan nak share dengan anda semua. Laku keras Milk Booster Jamu bidan ni. Mak Call katanya ramai yang nak, nak kena simpan stok lebih katanya. Mak cik Wan ni bidan, tak sangka katanya banyak permintaan.  So kaum ibu yang ada masalah kekurangan susu badan jangan risau ya, Nutrisi Milk Booster sangat-sangat Membantu...


"Nutrisi Milk Booster"

Bahan-Bahan
Bijan,Bijian Barli,Halba,Haubatussauda,Halia,Beras Perang,Badam,Madu,Jintan Manis.

Khasiat  Nutrisi Milk Booster adalah :-

-Meningkatkan pengeluaran air susu ibu secara semulajadi dengan herba mengikut sunnah.

-Meningkatkan kekuatan mental dan kecergasan  fizikal ibu sepanjang menyusukan bayi

-Nyahtoksik dalam badan anti penuaan, melancarkan darah ibu dalam pantang.

-Membakar lemak secara semulajadi, meningkatkan sistem imun tubuh.

-Menguatkan otot serta organ-organ ibu menyusu

-Kaya anti oksidan,protein,fiber,karbohidrat kompleks,vitamin b kompleks,semua asid amino perlu,linoleneic asid (omega 3 dan omega 6)

-Sesuai dimakan untuk semua peringkat umur dari kanak-kanak seusia 2 tahun hinggalah orang tua,lelaki dan wanita serta ibu mengandung

Harga
SM : RM69
SS: RM74
BR : RM79

Kandungan
50g

Cara makan

Dewasa
1 sudu kecil pagi dan malam
sebelum/selepas makan

Kanak-kanak 2 tahun keatas

1/2 sudu kecil pagi dan malam sebelum/selepas makan

Berminat nak dapatkan Nutrisi Milk Booster boleh whatsapp cik Wan ya, untuk bulan ni cik Wan nak bagi Free gift dan free postage tau,  so rugi sangat klau lepaskan peluang ni....

Whatsapp /telegram
019-266-2627
(perunding jamu bidan berdaftar)
Stokis Jamu bidan kajang

Testimoni Jamu Maharaja






Berminat nak dapatkan maharaja... Boleh contact cik Wan 019-266-2667

MAHARAJA JAMU BIDAN VS VIAGRA


JAMU MAHARAJA
Kajian ada menyatakan lelaki yg banyak berfikir, mengeluarkan air mani dengan kaedah lain, perjalanan angin dan darah tidak betul, melakukan kerja berat berlebihan, Jatuh atau kemalangan menyebabkan lemah urat saraf, kandungan gula berlebihan dalam darah (kencing manis) akan melemah tenaga batin seseorang lelaki

Bagi menyelesaikan masalah ini pengamal tradisional mengkaji beberapa jenis herba yg dapat memulihkan tenaga batin lelaki yg lemah.

Maka gabungan herba herba terpilih ini lahir lah " JAMU MAHARAJA" dapat mengatasi masalah:
Ejakulasi pramatang/ Pancut sebelum masa
Kegagalan eraksi/ Kurang keingainan seks
Cepat layu/ Tewas
Sperma cair
Lemah tenaga batin
Sakit pinggang
Kencing manis
Herba herba yg terkandung dlm JAMU MAHARAJA ialah :

Tongkat Ali Gunung yg berusia 50 tahun
Ubi Jaga
Tunjuk Langit
Rempah Ratus Terpilih
Kandungan
40biji

Harga :
SM rm50
SS:rm55
BR:rm60

WHATSAPP: 019-266-2667



Saturday, 14 May 2016

Kenali Kedudukan Rahim




Punca -­punca rahim jatuh

1. Jatuh terhentak yg kuat
2. Angkat benda yg berat
3. Tidak berpantang dengan baik selepas bersalin
4. Tolak benda dgn kaki terutama sekali menggunakan ibu jari
5. Obesiti
6. Pergerakan yang lasak
.
Kesan akibat peranakan jatuh

1. Sakit perut yang luar biasa.
2. Keluar cecair dari rahim.
3. Keputihan/lendir putih yang banyak dari kebiasaan.
4. Sakit pada ari­-ari.
5. Sakit pada dinding faraj.
6. Sakit ketika 'bersama' suami.
7. Rasa kejang pada bahagian bawah perut.
8. Terasa seperti mahu bersalin/macam ada benda nak keluar dari faraj.(Ini peringkat yang
teruk).
.
Tanda awal

1. Selalunya waktu petang lepas asar badan rasa nak demam, kaki tangan rasa sejuk.
2. Terasa nak buang air kecil dengan kerap.
3. Sakit pinggang dan sengal­sengal di bahagian bawah perut.(ari­ari)
4. Kalau berdiri, terasa seperti rahim seakan jatuh dan rasa sengal.
5. Cepat rasa penat kalau buat kerja.
6. Peha dan betis rasa kebas­kebas.
7. Terkencing ketika batuk dan bersin.
.
Cuba cek

1. Baring lurus, jangan guna bantal.
2. Sapu minyak pada perut dan atas ari­ari especially di bawah pusat.
3. Gosok minyak ke seluruh tempat perlahan­lahan.
4. Mulakan dengan urutan di sebelah kiri perut dan bawa ke tengah.
5. Urut sebelah kanan perut dan tarik ke tengah.
6. Bernafas seperti biasa.
7. Cuba tekan bahagian bawah pusat, betul­betul di atas ari­ari. Kalau rasa sengal dan ada rasa benjolan kecil, itu tanda peranakan anda dah jatuh.


Rawatan
Amalkan Jamu Bidan untuk membantu menyuburkan rahim dan menganjalkan struktur rahim agar kedudukan rahim akan kembali normal
.
Perunding Jamu Bidan Berdaftar
Wan Anita Asfa
(Stokis Jamu Bidan Kajang
019-266 2627

Rawatan Senggugut



7 TIPS RAWATAN SENGGUGUT

Senggugut adalah sakit perut semasa kedatangan haid. Lebih kurang 40%-70% daripada wanita yang berada dalam tempoh kesuburan akan mengalami senggugut. Seramai lebih kurang 10% daripada mereka akan mengalami senggugut yang teruk.

Senggugut terbahagi kepada 2 jenis iaitu:

SENGGUGUT PRIMER :

Senggugut jenis ini berlaku pada wanita yang mempunyai fungsi ovari dan struktur organ pembiakan yang normal. Ia biasanya disebabkan oleh pengecutan organ rahim yang berlebihan yang dikawal oleh sejenis bahan yang dinamakan prostaglandin.

SENGGUGUT SEKUNDER :

Senggugut jenis ini berlaku disebabkan oleh struktur organ pembiakan yang tidak normal seperti penyakit fibroid dan endometriosis. Senggugut sekunder biasanya berlaku pada wanita yang berumur di antara 20 – 45 tahun.

Senggugut boleh berlaku seawal beberapa hari sebelum kedatangan haid dan sakitnya menjadi maksimum pada hari pertama haid. Senggugut akan menyebabkan seseorang wanita mengalami simptom-simptom berikut :

sakit mengcengkam, kejang atau kedua-duanya pada bahagian pelvis, sakit tersebut boleh melarat ke bahagian pinggang dan peha.
Sakit senggugut boleh disertai dengan simptom-simptom sampingan seperti sakit kepala, loya, muntah, sembelit atau cirit-birit, pitam, sakit dan rasa bengkak pada payudara dan abdomen.

Biasanya senggugut akan mula reda pada hari ke-2 atau hari ke-3 haid.

Ramai di kalangan wanita yang mengambil keputusan untuk menghilangkan sakit senggugut mereka dengan mendapatkan rawatan di klinik atau hospital. Walaupun rawatan senggugut sedemikian cepat dan efektif, namun mereka harus sedar bahawa antara ubat yang diberikan adalah ubat tahan sakit yang boleh mendatangkan banyak kesan sampingan seperti gastritis dan kerosakan buah pinggang.

Sebenarnya bagi wanita yang mengalami senggugut primer, mereka digalakkan untuk merawat sakit senggugut dengan menggunakan kaedah rawatan senggugut alternatif. Rawatan senggugut yang betul boleh memberikan kesan yang memuaskan kerana ia mampu untuk menstabilkan hormon yang tidak seimbang.

Tips-tips rawatan senggugut yang berkesan:

1) Elakkan pengambilan diet yang mengandungi kandungan lemak tak tepu yang tinggi. Kaedah rawatan senggugut ini telah disahkan berkesan oleh seorang profesor dari Jabatan Obstetrik dan Ginekologi di University of California. Daripada hasil kajian, beliau telah mendapati diet yang tinggi lemak tak tepu seperti daging lembu, kambing dan produk tenusu boleh mengakibatkan pengecutan rahim menjadi lebih kuat dan ini boleh menyebabkan sakit senggugut menjadi lebih teruk.

2) Dalam rawatan untuk mencegah senggugut, beliau telah mencadangkan agar kaum wanita lebih kerap mengambil diet seperti ayam dan ikan bagi menggantikan daging. Beliau juga mencadangkan pengambilan minyak poli-tak-tepu seperti minyak jagung, minyak zaitun dan minyak flaxeed.

3) Elakkan pengambilan garam yang berlebihan. Kaedah rawatan senggugut ini mampu untuk mengurangkan radang dan bengkak pada saluran pembiakan tiub fallopian dan rahim yang disebabkan oleh edema kerana pengambilan garam yang berlebihan boleh menyebabkan pengumpulan air di dalam badan.

4) Lebihkan pengambilan karbohidrat yang mengandungi serat yang tinggi.
Karbohidrat serat tinggi seperti roti jagung dan oat mampu untuk merawat sengggugut yang disebabkan oleh kandungan hormon estrogen yang tinggi di dalam darah. Kaedah rawatan senggugut ini dapat merangsang penyingkiran hormon ini daripada badan dan kaedah ini telah disahkan efektif hasil daripada kajian Profesor Dr Judith Wurtman dari Massachusetts Institutte of Technology.

Kaedah rawatan senggugut ini telah dibuktikan efektif oleh beberapa kajian saintifik. Antara kajian yang masyhur ialah kajian yang dilakukan oleh Dr Ellen Yankauskas dari Women Center of Family Health di California. Menurut hasil kajian beliau, senaman rutin berupaya untuk menghasilkan sejenis bahan kimia yang menyerupai morfin yang dinamakan endorphin. Endorphin bertindak untuk melegakan sebarang kesakitan dan tekanan emosi yang berlaku semasa diserang senggugut.

5) Elakkan pengambilan minuman berkafein, coklat, teh dan minuman berkarbonat.Kajian saintifik telah membuktikan bahawa wanita yang mengamalkan pengambilan kopi, teh, coklat dan minuman berkarbonat mempunyai serangan senggugut yang 7 kali lebih teruk daripada mereka yang mengelak jenis minuman sedemikian.

6) Elakkan pengambilan minuman beralkohol, minuman beralkohol boleh menambahkan keasidan darah dan menyebabkan bengkak dan radang pada saluran pembiakan menjadi lebih teruk.

7) Amalkan pengambilan vitamin-vitamin tertentu. Vitamin A dan Vitamin D berupaya untuk mengelak kulit daripada mengalami acne semasa senggugut, Vitamin B6 seperti yang terdapat banyak di dalam ubi kentang, pisang, ikan dan ayam berupaya untuk melegakan tekanan emosi, kembung perut, sakit pada payu dara dan keletihan semasa senggugut.Kalsium dan magnesium dapat mengelak pengecutan yang keterlaluan pada dinding rahim semasa senggugut.
Vitamin E berupaya untuk melegakan tekanan emosi dan kesakitan pada payu dara semasa senggugut.Vitamin C dapat membantu untuk melegakan simptom-simptom alahan atau alergi yang berlaku semasa senggugut.

Bagi wanita yang mengalami senggugut sekunder, mereka mungkin akan mendapati tips-tips rawatan senggugut yang diterangkan di atas dapat sedikit sebanyak membantu melegakan sakit mereka. Golongan wanita ini juga digalakkan untuk pergi mendapatkan pemeriksaan doktor secara berkala untuk mengetahui perkembangan penyakit mereka.

Dr Muhammad Akbar Abdullah pernah berkata

Ada kes-kes yang mana bersalin normal menjadi sukar dalam kes wanita hamil yang pernah mengalami senggugut sekunder yang disebabkan oleh ketumbuhan seperti fibroid atau ‘cyst’ yang besar pada organ peranakan.

#jangan pandang remeh bila kita mengalami segugut.
KITA CUBA PERUBATAN TRADISIONAL YANG TERBUKTI BERKESAN.
JAMU BIDAN ADA CARANYA UNTUK MENANGANI MASALAH SEGUGUT.
Ikhtiar dan tawakal.Insha Allah ada jalannya.

(Kredit buat Kak Mim)

Perunding Jamu Bidan Berdaftar
Wan Anita Asfa
(Stokis Jamu Bidan Kajang)
019-266 2627

Ikhtiar Hamil Dengan Jamu Bidan

KENAPA RAMAI WANITA MENGANDUNG SETELAH MENGAMALKAN JAMU BIDAN?.......

1. Jamu bidan adalah satu-satunya jamu home made yang diadun dengan penuhhhh kasih sayang serta mempunyai lebih 13 herba terpilih yang disinergikan sifat-sifatnya khusus buat wanita..

Amalan mengambil jamu bidan bukan sahaja dapat menyihatkan tubuh wanita malah menyeimbangkan hormon estrogen dan progestron serta menyerlahkan lagi kewanitaan anda...

Bila hormon kembali stabil, ovari akan turut sihat dan pengeluaran telur wanita juga kembali normal tanpa sebarang masalah..rahim juga akan menyubur dan sihat semulajadi tanpa sebarang masalah utk penempelan benih dari suami..๐ŸŒน

2. Amalan meruang dan 'insert' yang diajarkan oleh perunding jamu bidan terhadap para pengamalnya juga saaangat membantu untuk memudahkan proses mengandung...





Kenapa?......

Miss v kita berfungsi sebagai satu lorong laluan utk benih suami sampai tepat kepada telur wanita...

Amalan insert ini menjadi satu kaedah untuk mencuci keladak-keladak di laluan tersebut...
Keladak-keladak tersebut seperti keputihan dan saki baki air mani suami...

Laluan yang bersih dan lancar memudahkan benih suami berenang dgn laju menepati sasaran iaitu telur wanita..

Selain itu, laluan yang bersih ini juga menghangatkan hubungan suami isteri apabila nikmat grip and lock dapat dicapai oleh pasangan suami isteri...

Keindahan perhubungan yang terjalin akan lebih bermakna dan tiada stress...
Bebas stress juga menjadi salah satu faktor memudahkan hamil....

Allah..terlalu istimewa jamu bidan ini..
Dan terlalu banyak khasiatnya buat wanita...๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน

Usah was-was bersama jamu bidan melainkan kebahagiaan syurga berumah tangga kian terasa..

(Kredit to Isliyana Kambali.)

Perunding Jamu Bidan Berdaftar
Wan Anita Asfa
(Stokis Jamu Bidan Kajang)
019-266 2627

Cara-cara Makan Jamu Bidan



Soalan

Macamana cara mkn Jamu Bidan?

Jawapan

Pada yg tak pernah mkn jamu atau herba, telan dulu 2 biji, jika tidak pening boleh naikkan dos ke 3 biji pg dan 3 biji mlm.

Jika masalah dalaman teruk, becak, rahim jatuh, terlalu gemok atau terlalu kurus, period tak stabil serta melahirkan ank yang ramai boleh ambik 3 biji pg, 3biji tengahari, 3biji mlm sepanjang tempoh rawatan.

Jika dah kembali normal, badan dah cergas, keputihan dah tak ada, rahim dah bersih ketat dan mantap, bolehlah  menten sahaja Jamu Bidan 2 biji sehari sudah cukup.


Waktu bila boleh mkn?

❤Jika nk turunkan berat badan boleh ambil sebelum sarapan, jika ada gastrik sarapan dulu sedikit, jika nk naikkn berat badan ambik jamu bidan slps mkn.

Bagaimana cara Insert?

๐Ÿ’—Insert sebiji ke dalam saluran faraj, tolak guna jari telunjuk sedalam mungkin hingga ke pintu rahim atau habis ruas jari...tolak kesebelah kanan atau kiri pintu rahim, selepas itu biarkan 2 hari utk memastikan jamu membersihkan rahim dan menarik sisa kotoran dan lendir, jgn korek lagi sepanjang tempoh ini krn otot-otot faraj mula menguncup bertindak balas dgn herba, herba jamu bidan sedang merawat otot-otot faraj yg kendur, tidak dibenarkan meruang dlm tempoh jamu bkerja bersihkan rahim dua hari ini, jika ada keluar sisa sisa kotoran spt lendir, darah, kerak kerak jamu, lelehan cairan yg busuk, anda harus bertenang, kerana proses pembersihan sedang berlaku..pastikan anda pakai pad daripada kapas seperti Pad Herbal Plus, cuci sahaja luaran spt biasa.

Bila saya korek dan buat proses meruang, tak ada keluar apa-apa pun kak? hanya serbuk jamu ja..normal ke tu?

๐Ÿ’—jika tak ada keluar apa-apa alhamdullilah rahim anda bersih, tiada kerak kputihan atau darah beku, jamu akn bertindak membaiki otot saluran faraj anda, menguncupkan rahim, walaupun tak ada kotoran kita perlu insert juga sebab kita dah kahwin dan melahirkan ank, otot-otot faraj dah kembang dan tidak grip lagi, tugas herba la utk membaiki otot faraj supaya ketat dan mantap kembali persis ank dara.

Saya tidak pernah bersalin, boleh tak saya mkn sahaja, faraj saya masih ketat tidak ada masalah?

๐Ÿ’—Boleh jika nak mkn sahaja, kesan tetap ada, tetapi tindak balas otot luaran faraj ambik masa sikit untuk pulih, lagipun jika dah berkahwin walaupun tidak melahirkan ank, kita tetap bersama suamikan, otot vagina juga hilang keanjalan jika selalu guna dan bersama, servisnya tidak sehebat permulaan kahwin, apa salah sekali sekala kita bagi supplement utk dia lebih anjal,bmampat dan ketat auto kemutan gituu tak nak kerr bg extra sikit kat suami?? ๐Ÿ˜„

Macamana Proses Meruang? boleh tak saya tak nak meruang..biar sahaja jamu keluar sendiri ???...

๐Ÿ’—Bila insert " WAJIB MERUANG" sisa yg boleh keluar sendiri, inshaaAllah akn keluar sendiri, tapi ingt ya lps kita insert rahim kita menguncup jadi makin sempit dan ketat, kita perlu meruang jika ada sisa kepingan yg besar tidak boleh keluar sendiri, serbuk jamu kena keluarkan bg bersih risau kot nanti bersama suami terasa rempah jamu..hee..dan sisa kotoran melekat pada zakar suami nanti, takut jangkitan pula, tak perlu takut untuk meruang ya...

hanya rilekskan diri, angkat kaki sebelah atas bangku atau tandas duduk, masukkn jari telunjuk hingga habis ruas..rasai jika ada kotoran di dinding rahim atau saluran faraj, tarik keluar hingga lah jari kita boleh rasa rahim mengucup dan myedut jari kita, rahim bergerigi dan berpasir itu tanda rahim dah bersih boleh lah test drive..mesti suami akn cakap camgini๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป

Bila dah insert boleh tak bersama suami?

๐Ÿ’—Dilarang sama sekali bersama suami sepanjang jamu bekerja dua hari utk bersihkan rahim, tetapi jika suami nak juga dah tak boleh sabar boleh la bersihkan dan korek keluar semua sisa kotoran dan jamu terlebih dahulu sebelum bersama, dilarang bersama dlm tempoh ini kerana dibimbangi kotoran melekat pada zakar suami dan jangkitan pada saluran faraj kita juga.

Ada pantang tak jamu ni?

๐Ÿ’—Pantang Ais dan Minuman bergas, jika boleh stop, stop terus ais sebab ais bnyk mendatangkan keburukkn pada dalaman wanita, menjadikan rahim sejuk, longg
ar tiada kemutan dan tak kuat dan becak.

Berapa biji jamu? dan tahan berapa lama?

๐Ÿ’—Jamu ada 60 biji, tengok pada penggunaan, biasanya botol pertama dlm tempoh rawatan hanya 2 minggu..kalo berjimat tahan sebulan, tgk pada masalah masing-masing.

Anak dara boleh makan tak?

๐Ÿ’—Anak dara lah patut mkn dari sekarang utk menjaga rahim dari keputihan, masalah period tak stabil, hormon tak stabil, rahim rendah, kencing kotor, sengugut, berat badan, bau badan, buatlah persediaan awal sebelum kahwin, ikut pebidanan tradisional wanita/anak gadis yg akan berkahwin mestilah menjaga kesihatan dalaman selama 6 bulan, detox toksin jaga kesihatan luar dalam ambik masa 6 bulan supaya kahwin nnti tidak timbul apa-apa masalah utk mengandung.

Harga?

Rm40 semenanjung
rm45 sabah & sarawak

Berminat nak cuba Jamu Bidan...  Boleh dapatkan dengan cik Wan, ada free gift dan free postage ๐Ÿ˜Š

Whatsapp /telegram
019-266 2627

Kaedah Meruang Faraj



MERUANG?? SAYA TAK PERNAH MERUANG KAK! KAHWIN DAH 10 TAHUN!! APAKAH MERUANG TU??

JOM BACA!!

Meruang Faraj? tak ramai yang tahu,terutamanya anak-anak remaja zaman sekarang. Nasib lah arwah mak sempat beritahu saya tentang kepentingan meruang ni. nanti saya ulas lanjut ya,teruskan membaca. jangan malu jangan segan sebab ini ilmu yang sangat penting untuk kita kaum hawa.

Maksud Meruang Faraj

Meruang faraj adalah proses mengeluarkan sisa kotoran dari dalam faraj dengan menggunakan jari telunjuk. Bagi sesiapa yang belum pernah buat mungkin terasa ngilukan?, tak mengapa lama-lama kita akan terbiasa.

Sekiranya masih anak dara,cukuplah sekadar meruang hingga ruas 1 sahaja, bagi yang dah berkahwin meruang hingga ruas 3.

Bila perlu meruang?

meruang perlu dilakukan setiap kali selepas berhadas besar iaitu selepas haid,nifas @ selepas bersetubuh dengan suami. (Bg yg merancang...bimbang akan menghancurkan sperma)

Jika kita mengamalkan amalan pantang tradisional,bidan-bidan kampung sangat menitik beratkan penjagaan faraj seperti bertangas dan meruang. Tujuannya adalah:

1. mengelakkan faraj berbau yang tidak menyenangkan akibat darah nifas
2. mencegah masalah keputihan
3. mencegah penyakit kelamin
4. memantapkan rahim selepas melahirkan

Insya allah jika diamalkan dapat memelihara kesihatan rahim. nak meruang ada cara dan bagaimana posisi badan kita supaya tidak menyakitkan.

Posisi Meruang

1. Duduk di atas mangkuk tandas 2. Mencangkung dengan 1 lutut ke bawah 3. Berdiri dengan 1 kaki di angkat atas mangkuk tandas

Cara Meruang

1. Bersihkan jari dengan pencuci tangan.

2. Masukkan jari sedalam mungkin (rujuk pada gambar diatas) sambil rehatkan paha, perut dan ari-ari.

3. Korek disekeliling dinding dalam faraj. Kita akan rasa bahagian menggerutu. Pusing dan korek keluar

keputihan, lebihan darah atau sisa mani. Jika bahagian dinding dalam terasa keras menggerutu seperti gigi...maka ia bermaksud faraj anda

memuaskan. Jika faraj anda terasa longgar, tiada gigi dan berlecak,maksudnya faraj sudah longgar. Meruang juga boleh membantu kita untuk memeriksa samaada darah haid atau nifas dah kering @ belum.

**Untuk mengelakkan faraj berbau... Cik Wan suggest guna Pencuci herba bidara (Gel vdara), boleh hilangkan gatal-gatal Miss v dan berbau.

REWARD HIT TERTINGGI JAMU BIDAN



Bismillah...

Alhamdulillah.. Cik Wan nak share kat sini supaya cik Wan takkan lupa seumur hidup cik Wan dengan apa yang cik Wan dah dapat.... Jika dah tertulis itu adalah rezeki kita...takkan kemana. Tak sia-sia dengan berkat usaha sungguh-sungguh dan sabar, Allah bagi rezeki ni... Tq 1000x buat Puan Pengasas Jamu Bidan Puan Ieda Rani di atas penghargaan ini... Subhanallah macam tak caya capai hit target bulan April. Dapat la Sebentuk cincin...ok la kan..sapa nak bagi cincin kat kita free2...ye dakk...

Dan cik Wan sangat-sangat terharu dengan ucapan Puan Pengasas ni ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡


Tahniah Puan Wan Anita Asfa walau baru sebulan join stokis...dr client, yg beli di instagram, bpuas hati dgn produk jamu bidan...mula berminat jadi silver dealer...dr silver dealer terus upgrade Diamond Dealer tak sampai dua bulan terus upgrade jadi stokis...perjalanan dr bawah menjadikan wan stokis yg hebat skrg..
.
Sale mcanak canak hit 12k bulan ni..
.
Bersyukur sgt ieda...itulah janji Allah, yg patah pasti tumbuh bganti dgn yg lebih baik inshaAllah...
.
Oleh itu jgn bsedih...jika ajen2..stokis2 kita dah takmo berniaga bersama kita lagi...itu hak dia...krn rezeki Allah bukan dr manusia...tapi dr DIA...
.
Cuma kak da sgt berharap dan sentiasa berdoa supaya hadirkan stokis2 kak da yg jujur ikhlas nak berniaga bantu keluarga, ikhlas berkongsi produk JB utk bantu ramai wanita utk sihat kembali, bukan yg busuk hati,dengki sesama sdri,duri dalam daging, menjatuhkan produk org lain demi kepentingan sdri.
.
Kalo ada mcm ni minta Allah  jauhkan dr empayar JB...sejauh-jauhnya...
.
Jika ada dealer atau ajen yg tak mo berniaga lagi mohonlah wsup sepatah dua kata pada stokis. masing2 jgn diam jika ada masalah, begitu juga stokis bgtahu HQ..kita datang dgn baik, harap kita pergi juga dgn baik....nnti kata HQ tak payung, tak sanjung pula hehe...kak da bukan org yg mudah nk buang ajen atau stokis walau tak ada sale bulan2..kecuali diri sdri diam tanpa khabar berita....

So kat sini cik wan nak tanya....

Ada ke yang berminat nak jadi sebahagian daripada Family Jamu Bidan...  Sangat-sangat dialukan.. Cik Wan akan Guide anda dari zero tu hero. Kepada yang berminat boleh whatsapp / telegram cik Wan ya 019-266-2627...  HIT target akan dapat REWARD dari STOKIS dan HQ.

Thursday, 12 May 2016

Kegunaan Pencuci Wanita Herba Gel Vdara



Fungsi VDARA dan cara guna yg lain selain utk keintiman wanita..juga dikenali sebaga Gel serbaguna seisi kekuarga..

CARA PENGGUNAAN

1. Untuk penjagaan kulit muka : sapu gel pada seluruh mukapada waktu malam sebelum tidur, seeloknya basuh pada keesokannya atau boleh juga dibasuh selepas 15 minit.

2. Untuk merawat jeragat, jerawat, dan penyakit kulit lain : sapu gel pada bahagian berkenaan 2-3 x sehari. Basuh selepas setengan jam disapu.

3. Untuk merawat demam : sapu gel pada bahagian kepala, belakang, dada, ketiak, leher, berulang kali sehingga suhu badan turun.

4. Untuk merawat penyakit mata : sapu gel pada sekeliling mata, ulang berapa kali sehingga berkurangan.

5. Untuk merawat keputihan, kanser serviks dan kesihatan alat kelamin wanita : sapu bahagian berkenaan biar setengah jam dan cuci.

6. Untuk merawat buasir, sapu gel pada dubur biar setengah jam dan cuci.

7. Untuk merawat luka dan gangrene akibat kencing manis : sapu gel pada bahagian berkenaan biar 30 minit dan cuci.

8. Untuk merawat sakit urat-saraf, sakit badan : sapu gel pada bahagian kepala, tapak kaki, tapak tangan, dan bahagian berkenaan ( seeloknya disapu seluruh badan) sambil digosok perlahan sehingga menyerap ke dalam kulit.

9. Untuk merawat orang sesak nafas dan lelah : sapu gel pada bahagian dada, belakang, tapak kaki sambil digosok perlahan-lahan.

10. Untuk merawat sukar tidur malam, akibat keletihan, tekanan, ketegangan urat-saraf, histeria : sapu gel di bahagian kepala, tengkuk, belakang, sepanjang tulang belakang, dada, perut, pinggang, tapak kaki / tangan, lengan, betis sambil digosok perlahan-lahan. Guna waktu malam sebelum tidur atau bila-bila masa diperlukan.

11. Sakit telinga, telinga bernanah : basahkan cotton bud yang bersih dengan Gel VDARA- sapu dalam telinga - ulang 5x sehari.

12. Batuk akut / kronik, tonsil, sakit tekak, kanser tekak/mulut/lidah/gusi : Buat Gel VDARA sebagai kumuran atau gargle pada tekak & rongga mulut dalam 1-2 minit. Luahkan dan bilas kumuran dengan air bersih. Ulang 3-5x sehari.

13. Ulcer, bed sores, sacral ulcer terutama bagi pesakit terlantar, strok, kencing manis : Selepas buat 'dressing' pada ulser atau bahagian ulser dibersihkan,  guna 'gauze', kepingan kapas bersih, kepingan kain kapas bersih untuk dibasahkan dengan Gel. Tekap gauze atau kapas berkenaan memenuhi seluruh kawasan ulser. Dilapik dengan kain kering dan dilekat dengan selotep supaya tidak tanggal. Biar 1-7 jam. Kemudian tanggalkan dan buang gauze @ kapas yang kotor tersebut. Ulang 2-3x sehari. Dressing atau cuci ulser hanya dibuat sekali sehari. Ulangan rawatan tekapan Gel VDARA pada ulser dibuat menggunakan gauze @ kapas yang baru.

14. Kanser luaran seperti kulit, payudara, testis dan tumor yang kelihatan di luar : Guna cara no. #13 di atas.

15. Benjolan tumor samada kanser atau bukan kanser : kerap disapu Gel.

16. Ubat gigi : Titikkan Gel pada berus gigi 7 titik sehingga berus dibasahi Gel. Kemudian titikkan Gel dalam mulut 7 titik. Berus gigi seperti biasa.

Berminat nak order?

Whatsapp /telegram
Wan Stokis Jamu Bidan
019-266 26267

Pencuci Wanita Herba Gel Vdara

PENCUCI WANITA BIDARA HERBA BEBAS KIMIA TANPA BUIH


Tanpa Buih??

Ya gel V-Dara Jamu Bidan adalah satu2nya Pencuci Wanita No.1 diMalaysia yg dirumus dan diadun tanpa buih hanya mengunakan pati original herba seperti :

1.lendir daun sireh
2.lendir daun bidara
3.kencur
4.kunyit
5.haubatussauda
6.garam bukit
7.dan herba-herba terpilih khas utk kesihatan dalaman wanita..

Kenapa gel vdara tanpa buih?

Memang kami usahakan gel pencuci wanita mengikut tradisi dahulu yg membersih alat sulit wanita tanpa kesan sampingan...lebih selamat dan djamin bebas kimia utk menjaga PH semulajadi alat sulit wanita...



Antara khasiat lain Gel V-Dara :

-hilangkan keputihan berlebihan
-hilangkan kegatalan Miss V
-mpercepatkan proses baik pulih luka lps bersalin
-merawat buasir
-merawat sakit gigi
-kegatalan kulit dan eczema
-mandian herba dlm pantang
-membaiki otot-otot miss v kembali kencang
-sebagai pencuci membersih luka
-masker jerawat dan resdung

Berminat nak dapatkan Gel vdara... Boleh whatsapp cik Wan 019-266-2667

#stokisjamubidankajang
#agendandropshipdiperlukan
#sihatdalamancantikluaran

Wednesday, 11 May 2016

DROPSHIP, AGEN, MINI STOKIS DAN STOKIS JAMU BIDAN DI PERLUKAN

Assalamualaikum...

Salam Rabu sahabat kesayangan cik Wan semua..
Sihat hari ni?

Sementara nak tunggu anak bujang ni siap-siap pergi sekolah, sempatlah cik Wan nak hupdet sini..hehe


Cik Wan nak cari dropship,  agen, Mini stokis, dan stokis bersama-sama Empayar Jamu Bidan. Adik-adik,  kakak-kakak yang nak cari side income boleh la join team cik wan.. Insya-Allah cik Wan akan Guide dari zero to hero..

Untuk syarat-syarat dropship

AGEN/DROPSHIP DIPERLUKAN SEGERA
√ modal - saya
√ Pos barang - saya
√ pegang stok - saya
√ untung awak - 10% - 30%

KELAYAKAN
√ suri rumah
√ student
√ penganggur
√ ada/ tiada pengalaman
√ sesiapa sahaja

KELEBIHAN
√ free Coaching
√ free Guiding

YANG BERMINAT DAN YANG SERIUS SAHAJA ๐Ÿ˜Š

Whatsapp 019-266-2667

Tak kiralah samada anda nak bermula dengan dropship atau agen atau mini stokis dan stokis... Boleh contact cik Wan untuk keterangan lanjut ya..

Untuk agen-agen yang capai hit target akan dapat REWARD dari STOKIS dan HQ..

Call/ whatsapp / telegram
019-266 2627