Saturday, 14 May 2016

Cara-cara Makan Jamu Bidan



Soalan

Macamana cara mkn Jamu Bidan?

Jawapan

Pada yg tak pernah mkn jamu atau herba, telan dulu 2 biji, jika tidak pening boleh naikkan dos ke 3 biji pg dan 3 biji mlm.

Jika masalah dalaman teruk, becak, rahim jatuh, terlalu gemok atau terlalu kurus, period tak stabil serta melahirkan ank yang ramai boleh ambik 3 biji pg, 3biji tengahari, 3biji mlm sepanjang tempoh rawatan.

Jika dah kembali normal, badan dah cergas, keputihan dah tak ada, rahim dah bersih ketat dan mantap, bolehlah  menten sahaja Jamu Bidan 2 biji sehari sudah cukup.


Waktu bila boleh mkn?

❤Jika nk turunkan berat badan boleh ambil sebelum sarapan, jika ada gastrik sarapan dulu sedikit, jika nk naikkn berat badan ambik jamu bidan slps mkn.

Bagaimana cara Insert?

๐Ÿ’—Insert sebiji ke dalam saluran faraj, tolak guna jari telunjuk sedalam mungkin hingga ke pintu rahim atau habis ruas jari...tolak kesebelah kanan atau kiri pintu rahim, selepas itu biarkan 2 hari utk memastikan jamu membersihkan rahim dan menarik sisa kotoran dan lendir, jgn korek lagi sepanjang tempoh ini krn otot-otot faraj mula menguncup bertindak balas dgn herba, herba jamu bidan sedang merawat otot-otot faraj yg kendur, tidak dibenarkan meruang dlm tempoh jamu bkerja bersihkan rahim dua hari ini, jika ada keluar sisa sisa kotoran spt lendir, darah, kerak kerak jamu, lelehan cairan yg busuk, anda harus bertenang, kerana proses pembersihan sedang berlaku..pastikan anda pakai pad daripada kapas seperti Pad Herbal Plus, cuci sahaja luaran spt biasa.

Bila saya korek dan buat proses meruang, tak ada keluar apa-apa pun kak? hanya serbuk jamu ja..normal ke tu?

๐Ÿ’—jika tak ada keluar apa-apa alhamdullilah rahim anda bersih, tiada kerak kputihan atau darah beku, jamu akn bertindak membaiki otot saluran faraj anda, menguncupkan rahim, walaupun tak ada kotoran kita perlu insert juga sebab kita dah kahwin dan melahirkan ank, otot-otot faraj dah kembang dan tidak grip lagi, tugas herba la utk membaiki otot faraj supaya ketat dan mantap kembali persis ank dara.

Saya tidak pernah bersalin, boleh tak saya mkn sahaja, faraj saya masih ketat tidak ada masalah?

๐Ÿ’—Boleh jika nak mkn sahaja, kesan tetap ada, tetapi tindak balas otot luaran faraj ambik masa sikit untuk pulih, lagipun jika dah berkahwin walaupun tidak melahirkan ank, kita tetap bersama suamikan, otot vagina juga hilang keanjalan jika selalu guna dan bersama, servisnya tidak sehebat permulaan kahwin, apa salah sekali sekala kita bagi supplement utk dia lebih anjal,bmampat dan ketat auto kemutan gituu tak nak kerr bg extra sikit kat suami?? ๐Ÿ˜„

Macamana Proses Meruang? boleh tak saya tak nak meruang..biar sahaja jamu keluar sendiri ???...

๐Ÿ’—Bila insert " WAJIB MERUANG" sisa yg boleh keluar sendiri, inshaaAllah akn keluar sendiri, tapi ingt ya lps kita insert rahim kita menguncup jadi makin sempit dan ketat, kita perlu meruang jika ada sisa kepingan yg besar tidak boleh keluar sendiri, serbuk jamu kena keluarkan bg bersih risau kot nanti bersama suami terasa rempah jamu..hee..dan sisa kotoran melekat pada zakar suami nanti, takut jangkitan pula, tak perlu takut untuk meruang ya...

hanya rilekskan diri, angkat kaki sebelah atas bangku atau tandas duduk, masukkn jari telunjuk hingga habis ruas..rasai jika ada kotoran di dinding rahim atau saluran faraj, tarik keluar hingga lah jari kita boleh rasa rahim mengucup dan myedut jari kita, rahim bergerigi dan berpasir itu tanda rahim dah bersih boleh lah test drive..mesti suami akn cakap camgini๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป

Bila dah insert boleh tak bersama suami?

๐Ÿ’—Dilarang sama sekali bersama suami sepanjang jamu bekerja dua hari utk bersihkan rahim, tetapi jika suami nak juga dah tak boleh sabar boleh la bersihkan dan korek keluar semua sisa kotoran dan jamu terlebih dahulu sebelum bersama, dilarang bersama dlm tempoh ini kerana dibimbangi kotoran melekat pada zakar suami dan jangkitan pada saluran faraj kita juga.

Ada pantang tak jamu ni?

๐Ÿ’—Pantang Ais dan Minuman bergas, jika boleh stop, stop terus ais sebab ais bnyk mendatangkan keburukkn pada dalaman wanita, menjadikan rahim sejuk, longg
ar tiada kemutan dan tak kuat dan becak.

Berapa biji jamu? dan tahan berapa lama?

๐Ÿ’—Jamu ada 60 biji, tengok pada penggunaan, biasanya botol pertama dlm tempoh rawatan hanya 2 minggu..kalo berjimat tahan sebulan, tgk pada masalah masing-masing.

Anak dara boleh makan tak?

๐Ÿ’—Anak dara lah patut mkn dari sekarang utk menjaga rahim dari keputihan, masalah period tak stabil, hormon tak stabil, rahim rendah, kencing kotor, sengugut, berat badan, bau badan, buatlah persediaan awal sebelum kahwin, ikut pebidanan tradisional wanita/anak gadis yg akan berkahwin mestilah menjaga kesihatan dalaman selama 6 bulan, detox toksin jaga kesihatan luar dalam ambik masa 6 bulan supaya kahwin nnti tidak timbul apa-apa masalah utk mengandung.

Harga?

Rm40 semenanjung
rm45 sabah & sarawak

Berminat nak cuba Jamu Bidan...  Boleh dapatkan dengan cik Wan, ada free gift dan free postage ๐Ÿ˜Š

Whatsapp /telegram
019-266 2627

No comments:

Post a Comment

takkan baca jer....komen la sikit :)