Wednesday, 24 August 2016

Kenapa Amalkan Jamu Bidan Tidak Berkesan

Kenapa kita makan jamu tapi tak berkesan??? Sedangkan Orang lain berkesan 



Antaranya adalah....⬇

👉Suka minum air sejuk dlm peti ais, ais, serentak ketika ambil Jamu seeloknya setelah 1 ke 2 jam pengambilan jamu

👉Kerap makan makanan sejuk cam timun, tembikai, labu, kangkung, taugeh dll seeloknya elakkan ketika saat dtg bulan time ni urat kembang makan lak benda sejuk makin parah kembangnya

👉Kurang minum air masak. Nak elok kena minum 2 liter ke 3 liter air kosong sehari.

👉Minum air kelapa.
1 ke 2 jam sesudah ambil jamu ini tak elok Kerana air kelapa akan meneutralkan kpd yg asal jadi khasiat jamu juga akan di Neutral kan 

👉Gemar minum minuman berkafen cam kopi, tea dan minimun bergas keterlaluan. Minuman ini akan menyerap khasiat dan zat2 dr jamu/ubat. Pastikan anda neutralkan balik dgn 7 gelas air masak selepas minum secawan kopi.
Ingat tu...kemudian baru ambil jamu

👉Seperkara lagi konsisten lah waktu pengambilan jamu 
Jika mmg ambil pagi tetapkan waktu pagi
Jika ambil malam tetapkan waktu malam
Jangan sesuka hati telan dan lagi satu dahlah makan waktu tak tetap kemudian skip2 kadang selang sehari lah kadang seminggu x makan 

Jom kita share2.

Kalau tak...penat je telan jamu tapi tak ada kesan huhuhu

Pastu kita bosan dan give up nk amalkan jamu

Kata Atok nenek kita 
Kecantikan harus dijaga harus diperlihara

Stokis Jamu Bidan 
019-266 2627 

No comments:

Post a Comment

takkan baca jer....komen la sikit :)